2015. július 29., szerda

Brit szigetek 3. rész Anglia.


Következő nap reggelén a motorokat előhozzuk a hotel elé, és még reggeli előtt pakolunk,majd elindulunk Hadrianus császár vízvezeték rendszere felé.Kis keresgélés után rá is találunk. Leparkolunk, mivel külön tábla kér,hogy innen már gyalog folytassuk az utunkat.
Engem már vinne a vérem, meg a lustaságom, hogy csak egy kicsit körülnézek,hogy mégis mennyit kellene gyalogolni, de aztán nem visz rá a lélek.


Itt összefutunk egy magyar társasággal,3 fiú,és egy lány. Kijöttek egy kicsit dolgozni,és pár érdekes infóval gazdagítanak bennünket munka lehetőségről, szállásokról, bérlésről életről
Aztán még egy ókori nevezetességet keresünk, de kiderült, hogy szinte mellette jöttünk el,szintén Hadrianus korabeli fal nyomok.... Nem volt nagy durranás.
Tovább az úton elérünk a Waterlooi csata emlékére emelt hatalmas emlék toronyhoz,ahol már nagyon sok autó parkol a szántóföldön.Minket is beirányítanak jó messze a kukoricásba,és jön a jó egy km-es séta. Igen nagy szél van. Az emberek székekkel pokrócokkal, esernyővel felszerelkezve mennek a hegy tetejére.
Teljesen búcsú szerű hangulat... ugráló vár, gulyás ágyú lacikonyha helyett Fish and Chips.Katonai járművek, és régi katonai ruhába öltözött emberek.
Kiderült, hogy olyan visegrádi várjátékok szerűen lejátszák Nelson admirális győzelmét Napóleon seregei fölött életszerű körülmények között.





És csak gyűlik a nép gyűlik, de nem tudjuk megvárni a kezdést mert ma még Liverpoolba kell érnünk. Ezért búcsút veszünk a papírból készült ágyúktól, a piros,és kék színű szintén papír katonáktól,és a tömeggel szemben megyünk visszafelé a motorokhoz.
Amerről jöttünk, már nem lehet menni,nagy lószállítok érkeznek, ezért a szó szoros értelenben árkon bokron füvön szántóföldön vágunk keresztül az aszfaltos út felé

Még megnézzük Mária Skót királyné szülőhelyét, és kastélyát, majd elérünk a jelképes határhoz,ahol ismét nagy fotózkodás kezdődik A határvonalon egy nagy sziklára van felfestve egyik oldalra Scotland,a másik felére England... Ide oda tologattuk persze a motorokat, hogy minden meglegyen.Az út ragyogó vonalvezetés mellett és jó minőségben csalt mosolyt az arcunkra, ráadásul kétszer is mert kb csak 5 km után vettük észre, hogy nem vettük észre a „határt”.





Egy szép várkastély került utunkba meg nem tudom mondani, hogy melyik, de megálltunk fényképezni, majd tisztelegtünk az elhunyt motorosok kilátójánál




Még mindig kis utakon folytattuk utunkat, majd beérkeztünk Liverpool forgatagába,és koppra odataláltunk a Pub ként is üzemelő szállásunkra.
A tulajnő kijött elénk kedvesen köszöntött,és figyelmeztetett, hogy semmi fontos dolgot ne hagyjunk a motoron.
Jól kezdődik.... itt is az utcán parkoltak a vasak, de megnyugtatott, hogy minden be van kamerázva, ne féljünk.
Fürdés után átöltöztünk, és lementünk a Pub-ba,ahol nagy foci trófeák díszítették a falakat és a Vad ultrák sörözgettek szép csöndesen
Egy öregedő rocker szolgáltatta a zenét, meglepően jól énekelt,és karaoke módban a baráti kör is kivette a részét. Szintén jól énekeltek.
Mi meg elkezdtünk whiskyzni, ha már eddig ennyire visszafogottak voltunk Éjfél után kerültünk ágyba, pedig addigra már kezdtem kiismerni az itteni nyelvjárást.....:-)

Másnap gyalog indultunk be a városba.Szintén a már említett módszerrel. Pár híres múzeum itt is ingyenesen volt látogatható,a
mi számomra a legfontosabb volt eljutni a Cavern Klubba ahol a Beatles játszott először. Az utca, már a Beatle street nevet viseli, és furcsa volt Álmaim nagy zenekarának a relikviáit látni, érezni a milliőt, a hangulatot,még akkor is ha ez ma már az üzletről szól.



Aztán kimentünk a kikötőbe az Albert Dock hoz. Itt ismét szét váltak útjaink, de megbeszéltünk egy időpontot, hogy mikor találkozunk, de elkerültük egymást.Visszamentem a tengerészeti múzeumba, ahol a Titanic nak egy egész emeletet szenteltekAztán végig mentem a dockok mentén, majd a központi pályaudvar,ja és kifelejtettem még a Pier Head areát, Mersey Ferryst ahol szintén egy Beatles dolgokat áruló bolt üzemel a kompkikötő épületébenaztán amit még menet közben láttam hazafelé, mert ezt is gyalog tettem meg.







A közelünkben volt egy Aldi,ott bevásároltam a szendvicsnek valót,és irány haza.

Este kint a teraszon cigizés közben megszólal a bömbi riasztója.Gyorsan felugrok, de már csak az elfutó suhancokat látom hallom.Tibor is lejön, megnézi az övét is .Semmi problémát nem látunk, így eltesszük magunkat , mert holnap is hosszú napunk lesz.
A reggel viszont rosszul indul.Nem fordul el a motor kormánya és nem tudom elfordítani a kulcsot.
Már hívogatom a BMW szervizt,közben társam elmegy egy közeli javítóba.Kb. egy órai macera után Józsi addig pilinckázza a zár nyelvet, míg helyre áll a dolog, és meg van a gyújtás.
Nagy öröm tölt el mindannyiunkat és indulunk London felé, persze, hogy nem a legrövidebb úton. Chesteren keresztül a Walesi vidék atmoszférájába is beleszippantunk.






Hereford,majd Gloucaster érintésével Oxfordban töltünk két órát kicsit körülnézünk a központban,majd a parkoló őr finoman figyelmeztet, hogy rossz helyen állunk,és mutatja a motoroknak fenntartott helyet. Oké de mi már megyünk is és öltözködtünk is.
Na még 100 km és London,de előtte még Windsort is útba ejtjük,ha már ott vagyunk.
Sajnos megint kezdett csöpörögni az eső,itt nem is nagyon fényképeztem,és a rengeteg ember, és húzós belépő elvette a kedvünket, hogy tüzetesebben megnézzük a windsori víg nőket.....


Innen már igen nagy forgalomban,autópályán,autóúton közeledtünk londoni szállásunk felé, ami L. külvárosában Ilfordban volt.Itt is volt egy kis malőr, ugyanis a foglalásunkat kiadták másnak, de rövid útbaigazítás után egy másik hotelbe irányítottak.
Talán ez volt a leggyengébb helyünk, de hogy a legmelegebb az biztos.A környék mindenesetre este már elég félelmetes arcát mutatta amikor elmentem felfedezni.... Szinte csak fekete, arab, indiai,bevándorlók kínálgattak droggal , ordibáltak,kéregettek. Nem éreztem magam jól.

Másnap egy kedves fiatal pár kalauzolt bennünket,akik már 6 éve itt dolgoznak. Értünk jöttek kocsival, majd metróra szálltunk,és úgy mentünk a központba










. Egy London kártyát kaptunk,amire feltöltöttünk némi fontot,és ezért mindent használhattunk.
Kezdtünk a London, majd Tower Bridge-nél a Piac, majd a London Eye aztán a Westminster , Big Ben,majd a Downing street 10és keresztül sétáltunk a St. James parkon a Buckingham-palota palotáig.Aztán visszafelé a The Mallon a Charing Cross,Trafalgár tér, Nacional Gallerystb.Itt beültünk egy elegáns pub ba ebédelni, de inkább szomjasak voltunk. Ilyen meleg még nem volt Londonban …mondták.



Még megnéztük azt a szép nívós szállodát, ahol mind a ketten dolgoznak, majd metróval elmentünk egy olyan környékre, ahol mindenfélét árulnak, kicsit az ecseri ,és kínai piac keverékét juttatta eszembe, de ez egy utca két oldalán elhelyezkedő sok kis bolt volt.A nevét már elfelejtettem, pedig egy megálló neve is.
Fáradtan ültünk be egy Olasz étterembe vacsorázni,majd megnézve fiatal barátaink kis rezidenciáját, kocsival haza vittek bennünket.Sajnos az Abby Road kimaradt, de nagy kitérő lett volna.







Másnapra még Stonehenge volt betervezve amit meg is találtunk,és a látogató centerig be is mentünk, de a 18.50 fontos belépő eltántorított hogy nagyon közelről nézzük a köveket,így találva egy keresztező utat, mint egy 100 méterről csodáltuk és fényképeztük ingyen .





A mai napra is jutott majd 500 km Doverig,és mivel egyre több kamiont láttunk az út jobb szélén,ill bocsánat bal szélén rostokolni, nem mertünk kockáztatni hogy még Canterbury meséket is élőben halljuk.kb 15 km-en keresztül álltak a kamionok.
Igen későre értünk ide de a hotel kb 500 m-re volt a kikötőhöz.







Ezért csak azért izgultunk, hogy a Calae ben tartó sztrájk ill. a csalagút megrohanása miatt azért a komp menni fog. Ezt már otthonról hallottuk, ezért korábban is mentünk hogy ne legyen semmi gond, de nem is volt semmi .Rendben becsekkoltunk,és 2,5 óra múlva már a jó öreg szárazföldet koptattuk,végre ismét a jobb oldalon.Még a hajóról nézegettük a partraszállás nyomait bunkerek stb.
de a szűkös idő és a kamion tortúra miatt nem erőltettük Duncerque-t
Hamar megszoktuk a bal oldali közlekedést,de azért a hazai ízek jobban ízlenek.....

Ami megdöbbentett, hogy alig hagytuk el a kikötőt bal kéz felől egy négy méter magas kerítés magasodott, majd másfél méterre egy újabb. Mint egy folyosó... ha az elsőn át is jutna a második még megfogja.Tetejükön dupla csavart szögesdrót. Kb. 25 km hosszúságban az angolok ajánlották fel a franciáknak. Ezzel vették körbe a NATO csúcson résztvevő területet Kb. 5 km-en már állt de serényen dolgoztak.
Miután hazaértünk tudtam meg hogy mi történt pontosan és miért van erre szükség. Mindenesetre amit mi láttunk menekülttábor, vetekedett a legdurvább cigány gettóval.
Aztán az interneten láttam egy támadást ,amikor 100-200 fekete menekült, (menekült???) megrohamozza a kerítést,és egymás hegyén hátán másznak fel. A másik oldalon meg 10-15 rendőr próbálja visszatartani őket.

Mivel a vonat sem vár így igen csak meg voltunk ijedve, amikor a háromsávos autópályán lépésben haladtunk a kamionok miatt. Aztán sok óra után Antwerpennél letértünk a pályáról, és kisebb utakon próbáltunk előre jutni,ami olyan jól sikerült, hogy még vásárolni is volt idő és végül is kényelmesen elértük a vonatot, és igen hamar álomba is szenderedtünk, nem kellett ringatni.

Másnap reggel érkeztünk Bécsbe. Itt érzékeny búcsút vettünk egymástól és hazafelé fordítottuk a kormányt.

7290 km lábon kb. 2000 km vonattal és pár száz km komppal.


Vége.

2015 07 25  ispán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése